De Algemene Vergadering  K.N.V. Elf November

De algemene vergadering van het K.N.V. Elf November had plaats op 6 april te Luik. Een kleine afvaardiging van onze afdeling trok naar “La Bergerie” te Cointe.                                                                                        Cointe is een wijk van Luik op de hoogtes van de linkeroever van de Maas, vanwaar men een mooi uitzicht heeft op de stad en de Maas-vallei.

De sympathieke Julien Delbovier, voorzitter van de Luikse afdeling verwelkomde ons en nodigde ons uit voor koffie en smakelijke croissants. Het was de geschikte gelegenheid om kennis te maken met de Waalse collega’s.

Terwijl de Brabançonne weerklonk als inleiding van de vergadering, hielden twee jonge snaken met fierheid hun vaandels vast, waarna nationaal voorzitter Christian Mertens een minuut stilte vroeg voor de sinds vorig jaar overleden leden.

De vergadering zelf verliep dan volgens het klassieke stramien : goedkeuring vahet verslag 2018, financiële toestand, benoeming van leden van het bestuur enz.

Rond de middag werd het overvloedig aperitief geschonken, gevolgd door een  uitgebreid banket, dit alles in een gemoedelijke sfeer met toffe kameraden.

Alvorens huiswaarts te trekken maakte onze afvaardiging nog een bezoek aan het dichtbij gelegen “Memorial Interallié” : dit monument voor alle geallieerde oorlogsslachtoffers van WO I bestaat uit een 75 m hoge toren en een indrukwekkend gebouw met grote koepel. Hoewel de toren onlangs volledig gerestaureerd werd, is de (onterecht genoemde) basiliek  niet meer onderhouden en geeft maar een povere indruk…

Nog een paar uren rijden, en we waren terug thuis, vermoeid, maar tevreden.